Thursday 26 May 2011

Yang namanya anak

Semalam sikecil fawwaz saya menangis..
agak kuat...saya sendiri tidak faham..
sebab itu bukanlah sikap dan peelnya..

Fawwaz...kalau sudah kenyang...
letak jer atas katil...golek golek sendiri..terus lena...
Alhamdulillah...rezeki yang Allah anugerahkan pada saya..
Mungkin sewaktu mengandungkannya, saya alahan agak teruk...

Tapi semalam, agak berlainan..tidurnya kurang lena...
bangun dan menangis..minta di dukung...
dan saya pula sangat mengantuk tambahan lagi dengan dugaan migrain yang berat di kepala...
kalau ada en suami, pasti dia yang tolong jagakan sikecil kami...
mungkin dia rindu ayah dia yang pulang ke kampung atas urusan kecemasan...entah!!!

Kasihan saya pada bayi kecil itu..
tidak sampai hati saya biarkan dia menangis...ambil, dukung, peluk dan saya
cium dengan penuh kasih...
sampai dia tenang....

Hari ni saya buka laman sosial fesbuk, saya lihat ada satu isu, tapi saya tidak pasti bila...
ibu memijak anak sebab marah...
saya tidak boleh tengok..
kasihan dan sedih...

~tidak mampu membayangkan rasa takut dan seksa bayi kecil itu~


Entah kenapa....ada ibu yang sanggup melakukan sebegitu rupa...
semacam tidak percaya...
di saat saya peluk anak anak saya...saya teringatkan pada nasib bayi bayi yang dibuang..kesakitan, kesejukan dan rasa penuh takut...masyaAllah....

permata hati


Di saat anak anak saya  hidup dengan limpahan kasih sayang, saya sayu terbayangkan nasib anak anak yang di dera...

Saya selalu mohon kepada Tuhan agar diperbanyakkan rasa kasih sayang saya untuk anak anak walau terkadang sikap anak anak selalu menduga kesabaran saya...
Saya sebolehnya ingin yang terbaik untuk mereka...

jiwa saya
penyeri hidup saya dan suami


..:: Anak anak...ummi sangat sangat dan sangat menyintai kalian...:)::..

4 comments:

  1. Moga 3 Amir menjadi anak yang soleh dan berbakti kepada kedua ibu bapa. Amin.

    ReplyDelete
  2. sedangkan haiwan pon syangkan anak2 nye..ni plak manusia berperangai camni....ish ish ishhh

    ReplyDelete
  3. Sha, Áin pun jenis snang jaga. Tapi kalu tetiba nangis2 tu maksud dio sakit, kot la demam. Take care weh. Migrain semace.. sian ko mu.

    ReplyDelete
  4. hehe..byk mikir..tuh migrain...kuang2...tu yg ngaji separuh jah tu...hehe

    ReplyDelete