Thursday 21 April 2011

Biar Kita Utuh!!!

Anak saya. Amir dan Qayyum. Kalau main bersama pasti gaduh. Mesti ada saja yang tidak kena.
Itu juga yang kadang buat kami naik angin....^--^
sampai ada ketika saya tak bagi mereka bermain bersama..:)

Atas kereta sewaktu kami pulang dari kampung menuju ke KL, Amir tidak bersama kami. Dia bersama Cikja. Qayyum tidak putus bertanya kami tentang abang dia. sengaja saya bagitahu dia, abangnya saya tinggal. sebab mereka suka sangat bergaduh. Mengamuk sakan si Qayyum kami.

Semalam, 20 April 2011. Qayyum ke Melaka. Cikja ibu saudaranya yang membawa Qayyum ke sana. Saya pulang dari kerja pun Qayyum tiada di rumah. Terasa lainnya..:)
Jangankan saya yang rasa lain Qayyum tiada di rumah, abangnya Amir pon saya nampak stress semacam. Mungkin tension takde kawan nak main sama. Dan saya lihat dia melukis sesuatu.

Bila saya tanya apa yang dia lukis, dia jawab Amir Qayyum. Alahai. Saya andaikan Amir rindukan adik dia. Jadi saya minta dia tulis nama Amir kemudian saya ejakan nama "qayyum" untuknya.


~hasil nukilan abang Amir untuk adik Qayyum~


Itulah anak anak saya. Kalau berjumpa, pantang boleh bermain dengan elok. Tapi kalau salah seorang tiada, pasti mengelabah. Semoga ikatan mereka utuh adik beradik. Dunia akhirat. Itu doa saya.

NotaKaki: Anak anak, biar kita miskin harta, tapi ikatan kasih sayang kita kuat dan utuh!!!

1 comment:

  1. mak.. aku suka betul dengan part anak2 saling rindu merindu.. maksudnya dlm hati ada sayang!

    *btw, lukisan 'qayyum' itu aku suka! :)

    ReplyDelete