Friday 15 April 2011

kisah Cerita SeOrang Ibu

Mmg nyaman berada di kampung sendiri...
seronok bersama keluarga..
seronok "melantak" segala makanan...hihi...
pendek kata mmg semua terasa sangat seronok dan bahagia..(dalam hati saya berdoa agar saya dan suami dapat ditukarkan kerja di tempat asal kelahiran kami....)

sebenarnya pulang saya kali ini dengan sedikit kejutan buat ma...:)
kami adik badik pakat2 nk celeb beday ma skali harung dgn hari ibu...trima kasih buat adik adik dan jugak abang yg sporting morting walau abang sulung saya x dpt pulang...:(
haaaaaa...beday ma kali ni ma menang TV LCD walaupon 32 inch...heheh..credit buat kami jugek....walaupon byk yang kami ralat ttg program ini...mula plan nk makan kat Kelantan Trade Center Hotel...x jadi...pastu plan nak buat BBQ...pon x jadi...pastu nak makan kat Restoran Terapung Pantai Sri Tujuh...jugak x jadi last minute sbb si kecil saya Fawwaz asyik nangis2 kat kampung..jadi kami decide utk mkn kt rumah saja tanpa kuar...::)

kek sponsored by makdo la...
makanan

yes!!saya menang TV!!kata tokma

beday girl....semoga Allah panjangkan umur ma kami..murahkan rezeki ma kami...kami semua sayang ma...
 Tengah kami kebizian menyediakan sedikit surprise yang sudah tidak berapa surprise...ma menjerit kuat...(saya tidak perasan sbb sibuk dalam bilik menyiapkan hadiah)...rupanya anak sulung saya AMIR UMIRULLAH tidak tahu secara sengaja atau tidak sengaja *terlangkah/ melompat (semoga saja tidak terpijak) cucu tokma dan tokbah si kecil Qalesya..juga anak buah saya yang paling latest...dan pada hari kejadian umur Qalesya genap 44 hari...Ya Allah...mohon keselamatan si comel Qalesya dan lindungilah dia....saya keluar bilik dan tengok ibu kepada Qalesya menangis...dan baru saya tahu kejadiannya...saya 200% tidak menyalahkan ibu Qalesya...sbb saya juga ibu...saya tahu macammana rasa bimbang jika sesuatu terjadi pada baby saya..apalagi Qalesya adalah buah hati pertama mereka....sian adik saya...maafkan anak kakakmu yer dik....:(
Qalesya tidak menangis lama...mungkin saja hanya menangis terkejut sebab tokma menjerit dengan lantunan suara yang amat kuat..terkejut barangkali...  (juga mengikut kata saksi seperti suami dan ayah saya...)...

Program kami teruskan..tp hati saya bimbang sebenarnya...bimbangkan Qalesya...Ummi doakan kamu baik2 saja ye sayang...saya terfikir2...mcmna ibu dan ayah Qalesya...saya rasa sangat bersalah....:(
tidur malam saya malah terfikirkan Qalesya..dan esok pagi2 lagi..saya terus tnya ibu Qalesya samaada baby dia tidur dengan baik atau menangis...syukur Qalesya tiada apa2...

Qalesya, ibu dan ayahnya pulang ke Penang hari ni..msh belum puas saya berhepi2 dengan adik badik...Tapi orang yang  saya nampak paling sedih tentunya ma saya a.k.a tokma Qalesya...saya cuba untuk tidak menangis...sebab kalau saya menangis boleh jadi banjir kawasan rumah ma saya...:D
*tanpa kata*
Tapi itulah ma...hati ibunya tersangat sensitif..dan agaknya begitu jugalah halnya bila saya tua nanti...hihi

Nur Aina Qalesya. buah hati ayah ibu....
Semoga Qalesya, Ibu dan Ayah selamat dalam perjalanan...kita jumpa lagi dikelapangan yer sayang..Ummi sayang Qalesya....

NotaKaki : Mak saya..walau ada ketika garang...dia tersangat bes!!!

No comments:

Post a Comment